A Chevrolet nyilvánosságra hozta a Spark EV hatótávját és fogyasztását

Mint a Chevrolet a mai napon bejelentette, a teljesen feltöltött Spark EV kombinált városi/országúti hatótávja 132 km, a benzin-egyenértékre átszámított városi/országúti fogyasztása pedig 2,35 liter/100 km.

Egy átlagos új amerikai autóhoz képest a Spark EV akár évi kilencezer dollárnyi (6897 euró) benzinköltséget takaríthat meg öt év alatt a tulajdonosának. Az Egyesült Államokon belül a Spark EV idén nyártól kapható Kaliforniában és Oregonban, majd 2014 folyamán megjelenik egyes európai országokban is.

A Spark EV lesz az első kapható jármű a SAE által nemrég jóváhagyott egyenáramú gyorstöltéssel. Ennek lehetősége röviddel a piaci bevezetés után nyílik meg, segítségével körülbelül 20 perc alatt visszanyeri kapacitásának 80 százalékát az autó. Az akkumulátor naponta több egyenáramú gyorstöltést visel el. Váltóárammal, 230 voltos konnektorról, hat-nyolc órát vesz igénybe a töltés. Töltőkábel alapfelszerelésként jár a kocsihoz.

A Chevrolet Spark EV állandó mágneses villanymotorjának több mint 100 kW (130 LE) teljesítménye, amelyet koaxiális erőátvitel továbbít, 8.5 másodperc alatt gyorsítja fel nulláról 100 km/órára az autót. A GM által tervezett, réztekercses állórészű és különleges forgórészű, olajhűtésű motor a Spark EV lelke – a prototípusokat bő 0,8 millió kilométeren tesztelték, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki belőle.

A motor és a hajtómű gyártását és összeszerelését a GM Baltimore üzemére bízták (White Marsh, Md). Épp múlt héten indították be ünnepélyesen a villanymotor-gyártást, hiszen ez az első eset, hogy egy nagy amerikai autómárka komplett hajtóművet állít elő villanyautók részére, az Egyesült Államokban.

Chevrolet

Comments are closed.